maandag 27 mei 2019

Bijlage 1:

 Tips voor een goede landingspagina
Een landingspagina is een webpagina waar je bezoekers op uitkomen, bijvoorbeeld via een online advertentie of zoekopdracht via Google. Het is een webpagina waar je wilt dat je bezoeker een actie uitvoert, door iets te bestellen of aan te vragen. Hierna volgen tips voor een goede en converterende landingspagina.

Headline
· Een landingspagina heeft een aantrekkelijke headline, die meteen de aandacht trekt en uitlegt waar de pagina over gaat.

Teksten
· De bodytekst is concreet en to-the-point en bevat geen overbodige informatie.
· De teksten zijn in correct Nederlands geschreven.
· De teksten zijn wervend geschreven.

Call-to-action (CTA)
· De CTA is simpel en duidelijk.
· De CTA heeft betrekking op de landingspagina.
· De ideale landingspagina bevat één CTA.
· Alle hyperlinks en buttons werken goed.

Footer
· De footer bevat contactinformatie zodat mensen op diverse manieren contact kunnen zoeken.
Social sharing
· De landingspagina moet via diverse socialmediakanalen gedeeld kunnen worden.

Formulieren
· Het formulier is goed te gebruiken.
· Het formulier bevat geen overbodige invulvelden.
· Er is een bedankpagina.

Vormgeving en beeldgebruik
· De foto’s en video’s zijn van goede kwaliteit en passen bij het doel van de landingspagina.
· De vormgeving is rustig en overzichtelijk.
· De vormgeving is professioneel en van deze tijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten